REGULAMIN

Warszawskiej Ligi Sportu

§ 1 SYSTEM ROZGRYWEK

  1. Obowiązujący system rozgrywek to system ligowy, jednorundowy.

  2. Drużyny rozgrywają mecze w systemie każdy z każdym bez meczów rewanżowych, według terminarza dostępnego na www.wls.com.pl. Terminarze meczów są również dostępne u obsługi rozgrywek.

  3. Punktacja w meczach ligowych:

    • Zwycięstwo: 3 pkt.
    • Remis: 1 pkt.
    • Porażka: 0 pkt.
  4. Po rozegraniu meczów ustalone zostaną miejsca poszczególnych drużyn, decydujące o pozycji w tabeli.
    4.1. Najwyżej będą drużyny, które zbiorą największą ilość punktów.
    4.2. W przypadku równej ilości punktów o zajęciu wyższego miejsca decyduje kolejno:
    - mecz pomiędzy zainteresowanymi drużynami,
    - bilans bramkowy,
    - większa ilość bramek strzelonych,
    - mniejsza ilość bramek straconych.
    4.3. W przypadku równości wszystkich statystyk, drużyny zajmują miejsca w tabeli według porządku alfabetycznego, o ile pozostają nierozstrzygnięte mecze. Po rozegraniu wszystkich meczów decyduje konkurs rzutów karnych pomiędzy zainteresowanymi drużynami, do pierwszego niestrzelonego rzutu karnego.
    4.4. W przypadku równej ilości punktów między więcej niż dwiema drużynami, tworzy się małą tabelę uwzględniającą wyłącznie mecze tych drużyn, zgodnie z pkt. 4.2.

  5. Czas gry:
    5.1. Mecze o punkty trwają 2 x 25 minut.

§ 2 UCZESTNICTWO

  1. Podstawowe zasady uczestnictwa.
    1.1. Można zgłosić dowolną liczbę zawodników.
    1.2. Skład zgłoszony przed pierwszym meczem jest ostateczny. Dopisanie zawodnika jest możliwe pisemnie lub elektronicznie u organizatora najpóźniej dzień przed meczem.
    1.3. Organizator przewiduje 15 nagród na drużynę.
    1.4. Występ niezidentyfikowanego zawodnika oznacza walkower na niekorzyść drużyny, z wyjątkiem nagłych sytuacji, po uzyskaniu zgody przeciwnika.

  2. Barwy, stroje, obuwie uczestników.
    2.1. Drużyny muszą posiadać jednolite stroje (koszulka, spodenki, getry).
    2.2. Bramkarz powinien wyróżniać się strojem.
    2.3. W razie identycznych strojów obu drużyn, gospodarz zakłada znacznik.
    2.4. Decyzję o założeniu znaczników podejmuje sędzia.
    2.5. Zawodnicy muszą posiadać odpowiednie obuwie do nawierzchni, bez metalowych korków na sztucznej trawie.

§ 3 PRZEPISY I ZASADY GRY, NAGRODY

  1. Skład, zmiany.
    1.1. Na boisku może być maksymalnie 5 zawodników oraz bramkarz.
    1.2. Zmiany lotne (hokejowe) w przerwach gry.
    1.3. Bramkarz musi wyróżniać się strojem.
    1.4. Zawodnik z pola może zmienić się z bramkarzem po poinformowaniu sędziego.
    1.5. Zabronione jest noszenie ozdób (zegarków, bransoletek itp.).
    1.6. Zalecane jest używanie ochraniaczy.

  2. Informacje techniczne.
    2.1. Bramki mają wymiar 5x2 m.
    2.2. Boisko ma wymiar 60x30 m.

  3. Podstawowe zasady gry.
    3.1. Bramkarz wznawia piłkę nogą, piłka po wznowieniu musi opuścić pole karne.
    3.2. Czas wznowienia gry przez bramkarza wynosi 6 sekund.
    3.3. Bramka nie może być zdobyta bezpośrednio z ręki bramkarza.
    3.4. Auty wykonywane są wrzutem rękoma, a przeciwnik musi być minimum 1,5 m od piłki.
    3.5. Przy rzutach wolnych przeciwnik musi być oddalony od piłki o minimum 4 metry.

  4. Zakazy i kary.
    4.1. Zabrania się używania wulgarnego języka przez zawodników, trenerów i osoby towarzyszące.
    4.2. Zabrania się gry wślizgiem.
    4.3. Kary indywidualne:
    - Żółta kartka: ostrzeżenie.
    - Dwie żółte kartki: równe czerwonej kartce (wykluczenie z meczu).
    - Czerwona kartka: bezpośrednie wykluczenie z meczu, drużyna gra w osłabieniu do końca spotkania.
    - Po czerwonej kartce, sędzia informuje, czy zawodnik może grać w następnym meczu.

  5. Kary drużynowe.
    5.1. W przypadku niestawienia się drużyny o czasie: walkower 5:0 oraz kara finansowa 150 zł.

  6. W przypadku niejasności i niewymienionych przepisów stosuje się regulamin Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej, Przepisy FIFA oraz Postanowienia PZPN.

  7. Nagrody
    7.1. Puchary i medale dla drużyn za I, II i III miejsca.
    7.2. Nagrody indywidualne: król strzelców, najlepszy bramkarz, asystent i zawodnik turnieju.