Regulamin:

 

Rozdział I – ZASADY OGÓLNE, DEFINICJE


§1. Definicje


1. Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie stosowanych w jego treści pojęć (kolejność alfabetyczna):
Amator – za amatorów są uznani zawodnicy, którzy z tytułu uprawiania sportu piłki nożnej lub innej działalności z tym związanej nie otrzymali wynagrodzenia,
względnie innego świadczenia pieniężnego lub rzeczowego, innego niż zwrot rzeczywistych wydatków poniesionych w trakcie ich udziału w oficjalnych
rozgrywkach organizowanych przez PZPN. Koszty podróży i zakwaterowania poniesione w związku z udziałem w meczu oraz wydatki na sprzęt piłkarski,
ubezpieczenie i szkolenie mogą podlegać zwrotowi bez podważenia statusu amatora.
Drużyna - zespół składający się z nie mniej niż siedmiu i nie więcej niż osiemnastu zawodników, zgłoszonych do udziału w rozgrywkach.
Nie amator – za nie amatorów są uznani zawodnicy, którzy otrzymują z tytułu uprawiania piłki nożnej lub działalności z tym związanej wynagrodzenie
względnie inne świadczenie pieniężne lub rzeczowe, wyższe od określonego w definicji amatora.
Organizator – Stowarzyszenie Brzask
PZPN – Polski Związek Piłki Nożnej
Regulamin – Regulamin Rozgrywek Ligowych organizowanych przez Stowarzyszenie Brzask
Rozgrywki – Mecze rozgrywane w sezonie 2016/2017
Uderzenie - umyślne kopnięcie nogą, uderzenie ręką, oplucie, pchnięcie, szarpanie lub inna forma przemocy fizycznej lub jej wyraźny zamiar.
Zawodnik profesjonalny - za zawodnika profesjonalnego uznani będą zawodnicy nie amatorzy, posiadający z klubem umowę o pracę lub umowę
cywilnoprawną wg wzoru PZPN (kontrakt o profesjonalne uprawianie piłki nożnej)


§2. Zasady ogólne


1. Rozgrywki są przeznaczone dla sympatyków piłki nożnej.
2. Celem nadrzędnym rozgrywek jest propagowanie idei i postaw Fair Play.
3. Oficjalny patronat nad rozgrywkami sprawuje PZPN.
4. W rozgrywkach mogą wziąć udział drużyny zgłoszone i reprezentujące osoby prawne oraz osoby fizyczne.
5. W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy o statusie amatora i nie amatora zgodnie z definicją PZPN. Wykluczony jest udział zawodników
profesjonalnych, grających lub zgłoszonych do zawodów mistrzowskich szczebla centralnego PZPN tj., I ligi lub ekstraklasy.

  
Rozdział II – PRZYSTĄPIENIE DO ROZGRYWEK


§1. Zasady przystąpienia do rozgrywek  


1. W celu zgłoszenia drużyny do rozgrywek należy wypełnić, podpisać i złożyć u Organizatora kartę zgłoszeniową.
2. Złożenie karty zgłoszeniowej jest równoznaczne z przyjęciem przez osobę zgłaszającą (prawną lub fizyczną) zobowiązania przestrzegania wszystkich
zasad określonych w karcie zgłoszeniowej i regulaminie oraz uregulowania należności za rozgrywki.
3. Zgłaszający jest zobowiązany do dostarczenia Organizatorowi prawidłowo wypełnionej listy uczestników drużyny na obowiązującym formularzu, w
terminie siedmiu dni od daty złożenia karty zgłoszeniowej. W przypadku niespełnienia powyższego warunku lub przekroczeniu terminu Organizator ma
prawo nie dopuścić drużyny Zgłaszającego do rozgrywek. Nie zwalnia to Zgłaszającego z obowiązku uregulowania należności za rozgrywki.
4. Zgłoszona drużyna musi posiadać: nazwę, kapitana i zastępcę kapitana wskazanych na formularzu listy uczestników drużyny oraz komplet jednolitych
strojów z niepowtarzającą się numeracją. Każdy z zawodników musi posiadać przypisany numer, którego nie może zmienić w trakcie trwania rozgrywek
bez uzasadnionej przyczyny zaakceptowanej przez Organizatora.


§2 Opłata za przystąpienie do rozgrywek


1. Wysokość opłaty za rozgrywki jest określona w karcie zgłoszeniowej.
2. Zgłaszający jest zobowiązany do uregulowania pełnej opłaty za pierwszą rundę rozgrywek najpóźniej do dnia rozpoczęcia rozgrywek, zaś pełnej opłaty
za drugą rundę rozgrywek do dnia jej rozpoczęcia. Wyjątek stanowi sytuacja opisana w Rozdziale II, paragrafie 2, punkcie 9 niniejszego regulaminu.
3. W przypadku niedotrzymania terminu płatności za pierwszą rundę rozgrywek Organizator ma prawo nie dopuścić drużyny Zgłaszającego do rozgrywek
do czasu uregulowania zaległej należności.
4. W przypadku niedotrzymania terminu płatności za drugą rundę rozgrywek Organizator ma prawo nie dopuścić do niej drużyny Zgłaszającego do czasu
uregulowania zaległej należności.
5. W przypadkach określonych w punktach 3 i 4, Organizator wezwie Zgłaszającego pisemnie do zapłaty. Drużyna Zgłaszającego dopuszczona zostanie
do rozgrywek dopiero po uregulowaniu zaległych należności. Do tego czasu we wszystkich zaplanowanych spotkaniach z udziałem niedopuszczonej
drużyny przyznawany będzie walkower na korzyść drużyny przeciwnej. W przypadku, gdy w zaplanowanym spotkaniu miały wziąć udział dwie
niedopuszczone drużyny wyniki będzie ustalony jako walkower na niekorzyść obu tych drużyn.
6. Jeżeli sytuacja opisana w punkcie 5 będzie miała miejsce w trzech kolejnych spotkaniach pierwszej rundy to Organizator definitywnie nie dopuści
drużyny do rozgrywek, zaś w przypadku rundy drugiej wykluczy drużynę z rozgrywek. W obu przypadkach nie zwolni to Zgłaszającego z obowiązku
uregulowania należności za rozgrywki.
7. W momencie uregulowania przez Zgłaszającego zaległych należności, drużyna przez niego zgłoszona zostanie dopuszczona do najbliższego,
zaplanowanego z jej udziałem spotkania. Spotkania, w których nie wzięła udziału w związku z niedopuszczeniem nie będą powtarzane a ich wyniki nie
ulegną weryfikacji.
8. W przypadku, gdy terminu płatności należności na rzecz Organizatora, przekroczy 30 dni Organizator ma prawo podjąć wszelkie dozwolone działania w
celu wyegzekwowania należności od Zgłaszającego oraz obciążyć go kosztami windykacji należności w wysokości 15% wartości zadłużenia brutto oraz
dodatkowo ewentualnymi kosztami postępowania sądowego.
9. Zgłaszający w momencie zgłaszania drużyny do rozgrywek może zwrócić się do Organizatora z wnioskiem o rozłożenie płatności należności za
rozgrywki na raty. Organizator po rozpatrzeniu, może przychylić się do wniosku Zgłaszającego i rozłożyć płatność na raty. Wysokość rat oraz terminy ich
zapłaty określa indywidualny plan płatności za rozgrywki, który stanowi aneks do karty zgłoszeniowej i musi być podpisany przez Organizatora oraz
Zgłaszającego. W przypadku podpisania aneksu mają zastosowanie wszystkie zasady określone powyżej w punktach od 3 do 8, przy czym jako termin
płatności rozumie się termin zapłaty najbliższej raty za rozgrywki.

 

Rozdział III – ORGANIZACJA I PRZEBIEG ROZGRYWEK


§1. Organizacja rozgrywek


1. Rozgrywki są podzielone na dwie równorzędne rundy: jesienną i wiosenną – rewanżową. Organizator po rundzie jesiennej, zastrzega sobie prawo do dokonania podziału ligi na silniejszą i słabszą w zależności od zajmowanego miejsca

2. Drużyny z Extraklasy walczą o mistrzostwo rozgrywek, drużyny z Ligi 2 o awans do Extraklasy, drużyny z Ligi 3 o awans do Ligi 2. Dodatkowo drużyny we
wszystkich ligach walczą o mistrzostwo poszczególnych rund.

3. W każdej rundzie drużyny grają każda z każdą, jedno spotkanie, zdobywając punkty do tabeli.
4. Czas trwania jednego spotkania: dwa razy po dwadzieścia pięć minut (2x25) z pięciominutową przerwą.
5. W trakcie całych rozgrywek spotkania będą punktowane w następujący sposób: za zwycięstwo w spotkaniu 3 punkty, za remis 1 punkt, za przegraną 0
punktów.
6. O kolejności miejsc we wszystkich Ligach decyduje ilość zdobytych punktów, przy równej ilości punktów, bilans bezpośrednich spotkań między
zainteresowanymi drużynami, gdy drużyn z równą ilością punktów jest więcej niż dwie o miejscu decyduje tzw. mała tabela uwzględniająca wyniki
spotkań pomiędzy zainteresowanymi drużynami. W przypadku remisu decyduje różnica bramek, następnie ilość zdobytych bramek i w końcu losowanie.
7. Drużyna, która zajmie pierwsze miejsce w rozgrywkach otrzymuje nagrodę w wysokości 100% wpisowego. Drugie miejsce otrzymuje 75% wpisowego, natomiast drużyna, która zajmie trzecie miejsce otrzymuje nagrodę w wysokości 50% wpisowego.


§2. Terminarz rozgrywek


1. Terminy i miejsca wszystkich spotkań w ramach rozgrywek wyznacza organizator.
2. Obowiązujący terminarz zawierający terminy i miejsca wszystkich spotkań w ramach rozgrywek znajduje się w trakcie ich trwania na stronie internetowej
organizatora.
3. Przed rozpoczęciem rozgrywek ustalony zostaje przez organizatora tzw. ślepy terminarz, który zawiera daty kolejek i godziny poszczególnych spotkań.
Następnie w wyniku losowania drużyny zostają przypisane do poszczególnych terminów. Losowanie jest jawne, obowiązek udziału w losowaniu mają
kapitanowie drużyn lub ich zastępcy.
4. Od chwili rozlosowania terminarza, w trakcie całych rozgrywek nie ma możliwości przekładania spotkań i jakichkolwiek zmian w terminarzu. Wyjątek
stanowi następująca sytuacja: drużyna, która chce zmienić termin spotkania, musi bezwzględnie:
a. Uzyskać zgodę drużyny przeciwnej.
b. Znaleźć dogodny termin i uzyskać zgodę na zamianę pary drużyn, których spotkanie jest wyznaczone na ten termin
Wszystkie zgody na zamiany, muszą być dostarczone Organizatorowi w formie pisemnej lub elektronicznej celem uzyskania jego akceptacji, nie później
niż pięć dni przed terminem planowanej zamiany pod rygorem nieważności. Zamiana może dotyczyć tylko i wyłącznie terminów (godzin) w ramach tej
samej kolejki. Brak zgody choćby jednej z drużyn lub przekroczenie wymaganego terminu zgłoszenia automatycznie wyklucza możliwość jakichkolwiek
zmian.


§3. Przebieg rozgrywek


1. W przypadku nie stawienia się drużyny na boisko pięć minut przed wyznaczonym terminem spotkania, będzie przyznawany walkower na korzyść
drużyny przeciwnej. Drużyna, która oddaje walkowera jest automatycznie karana karą finansową w wysokości 150,- PLN (sto pięćdziesiąt złotych)
2. Przed każdym spotkaniem kapitanowie lub zastępcy kapitanów obu drużyn muszą wypełnić i podpisać protokoły meczowe. Możliwe jest dopisanie
zawodników spóźnionych na spotkanie nie później niż do rozpoczęcia drugiej połowy spotkania.
3. W trakcie trwania spotkania: zawodnicy rezerwowi grających drużyn oraz zawodnicy odbywający kary czasowe przebywają wyłącznie w strefie
wskazanej przez Organizatora.
4. W wyznaczonej przez Organizatora strefie w trakcie trwania spotkania mogą przebywać wyłącznie:
a. Przedstawiciele organizatora
b. Dziennikarze
c. Zgłoszeni do rozgrywek zawodnicy obu drużyn rozgrywających aktualnie zawody.
5. Zawodnik nieposiadający przy sobie dokumentu tożsamości ze zdjęciem nie może uczestniczyć w zawodach.
6. Zawodnik po spożyciu alkoholu nie może uczestniczyć w zawodach. Zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych i innych środków zmieniających
świadomość przed, w trakcie i po zawodach na terenie obiektów gdzie rozgrywane są zawody.
7. Osoby nietrzeźwe, zachowujące się niesportowo, mają zakaz wstępu na miejsce rozgrywania zawodów.
8. W trakcie trwania poszczególnych rund rozgrywek nie można zmieniać ani uzupełniać listy uczestników drużyny, chyba, że: dostarczona przed
rozpoczęciem rozgrywek lista nie zawierała pełnego spisu szesnastu zawodników. W takim wypadku należy poinformować o tym Organizatora w formie
pisemnej lub elektronicznej, nie później niż w dzień poprzedzający najbliższe rozgrywane przez zainteresowaną drużynę spotkanie. W uzasadnionych
wypadkach, na wniosek Zgłaszającego Organizator może wyrazić zgodę na dopisanie zawodnika do pełnej listy uczestników drużyn w miejsce
zawodnika trwale wykluczonego z gry (np. kontuzja, wyjazd). Niniejszy punkt nie ma zastosowania w trzech ostatnich kolejkach spotkań każdej z rund
rozgrywek – obowiązuje wówczas całkowity zakaz zmian i uzupełnień listy uczestników.
9. W trakcie trwania rozgrywek prowadzone będą klasyfikacje indywidualne, odpowiednio dla każdej Ligi:
a. Najlepszy strzelec rozgrywek
b. Najwartościowszy zawodnik rozgrywek
c. Najlepszy bramkarz rozgrywek
d. Zawodnik który zaliczył najwięcej asyst
10. Zasady prowadzenia klasyfikacji wymienionych w punkcie 9 będą podane do wiadomości na stronie internetowej Organizatora najpóźniej w dniu
rozpoczęcia rozgrywek.
11. W trakcie trwania rozgrywek prowadzona będzie klasyfikacja drużynowa Fair Play dla każdej Ligi.
12. Zasady prowadzenia klasyfikacji drużynowej Fair Play są następujące: za każdą złotówkę kary finansowej drużyna otrzymuje 1 punkt do klasyfikacji.
Punkty sumują się, w klasyfikacji zwycięży drużyna z najmniejszą ilością punktów na zakończenie rozgrywek.
13. Zawodnicy mogą występować tylko w jednej drużynie w trakcie trwania rundy, wyjątki:
a. Maksymalnie trzech zawodników jednej drużyny może występować w drugiej drużynie grającej bezpośrednio Lidze wyżej lub niżej w ramach
obowiązującego limitu zgłoszonych zawodników.
b. Bez ograniczeń zawodnicy jednej drużyny mogą występować w drugiej drużynie grającej, co najmniej o dwie ligi wyżej lub niżej w ramach
obowiązującego limitu zgłoszonych zawodników.
14. Wszelkie uwagi i protesty związane zwłaszcza z nieprawidłowościami organizacyjnymi oraz związanymi z sędziowaniem należy umieścić na protokole
meczowym, bezpośrednio po zakończeniu spotkania. Organizator rezerwuje sobie trzy dni na rozpatrzenie protestu.

 

Rozdział IV – PRZEPISY GRY


§1. Przepisy gry


1. Zespoły występują w składach sześcioosobowych (pięciu w polu i bramkarz).
2. Zawodnicy muszą występować jednolitych strojach sportowych oraz obuwiu do gry na sztucznej nawierzchni (korki lane, turf) lub hali. Zabroniona jest gra w
obuwiu z wkręcanymi kołkami.
3. W trakcie trwania spotkania zawodnicy nie mogą nosić na sobie niczego, co mogłoby zagrozić bezpieczeństwu innych graczy, zwłaszcza biżuterii i
zegarków.
4. Strój bramkarza musi w sposób wyraźny odróżniać się kolorystycznie od strojów pozostałych zawodników drużyny
5. Zawodnicy nieprzestrzegający zasad określonych w punktach 2,3 i 4 będą niedopuszczani lub wykluczani z udziału w spotkaniu.
6. W czasie rozgrywek obowiązują przepisy PZPN z niżej wymienionymi wyjątkami:
a. Wymiarów boiska i bramek.
b. Dopuszczalna jest dowolna liczba zmian w trakcie spotkania w wyznaczonej strefie.
c. Obowiązuje zakaz grania wślizgiem.
d. Nie obowiązuje przepis o spalonym.
e. Rzut karny wykonywany jest z odległości 9 metrów od linii bramkowej.
f. Rzut od bramki wykonuję się w odległości 5 metrów od linii bramkowej.
g. Przy rzucie wolnym odległość zawodnika z drużyny przeciwnej od piłki wynosi 5 metrów.

7. Przepisy dotyczą wszystkich rozgrywek organizowanych przez Organizatora, chyba że istnieją odrębne przepisy dla poszczególnych rozgrywek.


§2. Kary


1. Za naruszenia przepisów gry, zasad związanych z przebiegiem rozgrywek i nie sportowe zachowanie zawodnicy będą karani.
2. Interpretacja kary za faule i niesportowe zachowanie zawodników w trakcie spotkania zależeć będzie od prowadzącego spotkanie sędziego, od jego
decyzji nie ma odwołań.
3. Ustala się następujące kary indywidualne w trakcie spotkania:
a. Kara czasowego usunięcia z boiska w trakcie spotkania – 2 minuty
b. Kara czasowego usunięcia z boiska w trakcie spotkania – 5 minuty
c. Kara czasowego usunięcia z boiska w trakcie spotkania – 10 minuty
d. Żółta kartka i kara czasowego usunięcia z boiska w trakcie spotkania – 10 minut
e. Czerwona kartka i usunięcie z boiska do końca spotkania
4. Kary indywidualne wymierzone w trakcie spotkania nie mogą się powtarzać.
5. W wypadku karania tego samego zawodnika w trakcie jednego spotkania, każda kolejna kara musi być wyższa od poprzedniej zgodnie z
wyszczególnieniem w punkcie 3
6. Zawodnik ukarany, odbywa karę do końca jej trwania, bez względu na zmiany wyniku spotkania.
7. Ustala się następujące kary dyscyplinarne w trakcie trwania rozgrywek:
a. Za każdą minutę czasowego usunięcia z boiska w trakcie spotkania kara finansowa w wysokości 10,- PLN (dziesięć złoty)
b. Jedna żółta kartka – kara finansowa w wysokości 25,- PLN (dwadzieścia pięć złotych)
c. Dwie żółte kartki w jednym spotkaniu – odsunięcie od jednego spotkania i kara finansowa w wysokości 50,- PLN (pięćdziesiąt złotych)
d. Czerwona kartka – odsunięcie od jednego spotkania i kara finansowa w wysokości 50,- PLN (pięćdziesiąt złotych)
e. Każda kolejna czerwona kartka – odsunięcie od trzech spotkań i kara finansowa w wysokości 200,- PLN (dwieście złotych)
f. Za spożywanie alkoholu w trakcie zawodów, niezależnie czy zawodnik gra w danym dniu czy tylko kibicuje: za 1 razem odsunięcie od 2
spotkań i kara finansowa 100,- PLN (sto złotych), za 2 razem odsunięcie od 4 spotkań i kara finansowa 300,- PLN (trzysta złotych), za 3
razem wykluczenie z rozgrywek.
g. Za uderzenie sędziego: 1 raz – odsunięcie od 6 spotkań i kara finansowa 1500,- PLN (tysiąc pięćset złotych), za 2 razem wykluczenie z rozgrywek.
h. Za uderzenie zawodnika którejkolwiek z drużyn, lub jakiejkolwiek osoby na terenie i w trakcie trwania rozgrywek kary jak w podpunkcie e.
i. Za wtargnięcie na boisko, przebywanie w strefach lub poza strefami wskazanymi przez Organizatora, wznoszenie wulgarnych okrzyków
(szczególnie w obecności osób nieletnich) kara finansowa w wysokości 50,- PLN. (pięćdziesiąt złotych)
j. Za zachowania wybitnie niesportowe Organizator może wyznaczyć inne kary włącznie z usunięciem zawodnika lub drużyny.
8. Kary sumują się, od decyzji o przyznaniu kar wyszczególnionych w podpunktach od f do j powyższego punktu regulaminu przysługuje pisemne
odwołanie u Organizatora.
9. Zawodnik ukarany nie będzie dopuszczony do rozgrywek do czasu uregulowania kary finansowej przewidzianej za wykroczenie.
10. Organizator rezerwuje sobie prawo do zmniejszenia kary lub jej części, jeśli uzna to za zasadne.


Rozdział V – POSTANOWIENIA KOŃCOWE


§1. Odpowiedzialność Organizatora


1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i ewentualnych, wynikłych z tego kontuzji, wypadków i urazów.
Zaleca się, by zawodnicy biorący udział w rozgrywkach poddali się badaniom lekarskim stwierdzającym ich dobry stan zdrowia i na czas rozgrywek
ubezpieczyli się.


Kontakt:

Liga Szóstek

Tel.: 697-644-644

Mail: poczta@wls.com.pl

ul. Grochowska 178/184

04-357 Warszawa

Turnieje 

Tel.:697-644-644 Tel.:725-420-420 Tel.:724-420-420

Mail: poczta@wls.com.pl

ul. Stanisława Kazury 15

02-795 Warszawa

DO POBRANIA:

XX PUCHAR WYŻYN:

Karta Zgłoszeniowa

Regulamin

Opłaty i Nagrody

System Rozgrywek

LIGA SZÓSTEK PIŁKARSKICH TARGÓWEK BRÓDNO:

Karta Zgłoszeniowa

Regulamin